MAN TGX E6 560

Naša spolupráca s MAN T&B sa odzrkadlila aj na teste ich vozidla MAN TGX s výkonom 560 koní. Po prvom týždni sme z tohto vozidla nadšení a prinášame naše dojmy obohatené o nejaké tie čísla.

Na začiatku júna sme si v priestoroch MAN Bratislava prevzali krásny červený ťahač. Jednoznačne cukrík na ceste, o čom svedčila aj výbava a doplnky.

Vozidlo bolo v špecifikácii MAN TGX s motorom D38 a výkonom 560 koní v prevedení standard a samozrejme emisná trieda E6.

K spomenutej výbave môže by som dal do pozornosti dve lôžka, klimatizáciu a chladničku. A okrem týchto vychytávok bol MAN vybavený systémom efficient roll, vďaka ktorému pri vhodnom teréne zaradí neutrál a vozidlo roluje (voľnobežka), taktiež nechýbal systém efficient cruise, čo znamená adaptívny tempomat, vďaka ktorému vodič pohodlne jazdí vo „vláčiku“ a hlavne prispieva k bezpečnosti, keďže tento systém sám dokáže zabrzdiť vozidlo. Taktiež sme mali možnosť vyskúšať vybočenie z jazdných pruhov.

Vozidlo nasadené na ťažký diaľničný terén s tonážou 16 t a na ťažký regionálny terén s tonážou 24 t. Čo myslíte, obstojí v konkurencii ?

Na trase Bratislava – Brno – Praha – Chemnitz – Erfurth bola dosiahnutá priemerná spotreba 28 litrov, čo je naozaj vynikajúca hodnota, keďže sa jednalo o surový motor. Na provnanie MAN TGX E5 440k túto trasu jazdí za 31 litrov. Úctihodná bola aj spotreba AdBlue, ktoré vydržalo 3x plnú nádrž paliva. Záver? mesačná úspora paliva vo výške 400 l.

Pri regionálnej trase sme vozidlo zaťažili 24 tonami a jazdilo okolie Bratislavy do 150 km. V tomto prípade sme vozidlo porovnávali s vozidlom Iveco Stralis AS 440 E5. Keďže nebolo možné naplno využiť rôzne efektívne doplnky, v tomto prípade sa spotreba vyšplhala na 31 litrov, čo je aj tak o pol litra menej ako porovnávané vozidlo. Záver? Aj tu môžeme hovoriť o úspore oproti klasickým vozidlám, aj keď rozdiel nie je až taký markantný.

Náš dojem z tohto unikátneho vozdidla je možné zhrnúť do dného slova – úžasný. Je to kus technológie, ktorý posúva hranice dopravy na iný level. A každý vodič, ktorý na ňom jazdil ma prehováral, nech ho kúpim 😀 A mne zostáva len súhlasiť.

MAN TGX E6 560_2

Komentáre k tomuto príspevku sú uzavreté.