Zelené Stralisy

Nie je ničím novým, že aj v doprave dochádza neustále k inováciám. Zmenšujúce sa zásoby ropy nútia výrobcov siahať po alternatívnych zdrojoch paliva. Jedným z nich je aj zemný plyn. V tomto prípade sa bavíme o CNG  (compressed natural gas). Spoločnosť Iveco patrí k priekopníkom vo využívaní tohto druhu paliva v autobusoch MHD. A z nich sa postupne vyprofiloval aj ťahač na CNG.

Vďaka našim obchodným partnerom sme sa vo väčšej miere začali zaujímať aj o využitie takýchto alternatívnych vozidiel. A to sme boli práve my, čo sme ako prví predstavili v reálnej prevádzke ťahač na CNG na Slovensku. Všetko sa to začalo v roku 2013, kedy sme tri mesiace tetovali Iveco Stralis AS330 E5 CNG. S výslednými hodnotami sme boli nadmieru spokojný, nasledovalo ostré nasadenie v prevádzke. Odvtedy sme presedlali na nové vozidlá v prevedení E6.

Základná charakteristika Iveco Stralis s motorom CURSOR 8 CNG – Jedná sa o prepĺňaný zážihový šesťvalec s Common rail Metafuel. Maximálny výkon 243 kW / 326 koní s krútiacim momentom 1300 Nm. Dojazd vozidla pri regionálnej preprave je približne 300 kilometrov. Dojazd je limitovaný 8 nádržami na plyn, do ktorých sa zmestí približne 100 kg plynu.

20140909_133808

Problém s dojazdom sa snaží riešiť Nemecký výrobca Koegel. Zelený náves je prototyp, ktorý sme mali ako jediná domáca firma možnosť testovať v ostrej premávke. Samozrejme by sa takýto projekt neuskutočnil bez našich partnerov, ktorým sme veľmi. Výsledok je 3 násobný dojazd, čo už začína byť zaujímavé aj pre diaľkovú prepravu.

3

Komentáre k tomuto príspevku sú uzavreté.