Je plat vodičov naozaj najväčší problém ?
Súboj, ktorý trvá od nepamäti.
Zamestnávateľ očakáva maximum práce pri minimálnej mzde, zamestnanec očakáva čo najvyššiu mzdu pri minime práce.
Čítať viac
Súboj, ktorý trvá od nepamäti.
Zamestnávateľ očakáva maximum práce pri minimálnej mzde, zamestnanec očakáva čo najvyššiu mzdu pri minime práce.
Čítať viac
V polovici mája sa v španielskej Barcelone konala prezentácia nových nákladných vozidiel značky Mercedes-Benz.
Keďže neustále pozeráme po nových možnostiach v rámci dopravy, neodolali sme príležitosti zúčastniť sa a otestovať, čo nový Actros ponúka dopravcom a vodičom.
S Actrosmi máme pomerne malé skúsenosti. Ako jedna z mála značiek doteraz nebola zastúpená v našej flotile. Ale po tomto teste sa to zmení.
Už na začiatku akcie som bol milo prekvapený timingom a organizáciou celého podujatia. Všetko nasekané na minútu presne, pričom harmonogram bol naozaj pestrý. Akcia sa konala na uzavretom okruhu v blízkosti Barcelony. Na úvod sme sa rozdelili do skupín a už nasledoval samotný test. A že to bol test. Ako prvé sme si testovali nové spätné zrkadlá, resp kamery s obrazovkami. Uvedený systém ponúka dve zásadné výhody oproti klasickým zrkadlám.
1 – oveľa širší uhol zobrazenia priestoru, kedy sme videl zadnú časť návesu aj pri zalomenom ťahači
2 – vďaka snímaniu hrany návesu má vodič prehľad o tom, koľko miesta má za a vedľa návesu.
V praxi to znamená, že pri cúvaní do horšie dostupných priestorov máte neustále k dispozícii kompletný obraz o návese. Na rampu sa tak cúva ľahšie a hlavne pre začínajúcich vodičov je to nenahraditeľná pomôcka. Sám si pamätám, koľko krát som ako mladý vodič vyskočil z kabíny a išiel skontrolovať, koľko môžem ešte cúvať a kde je hrana návesu. Systém tak isto umožňuje presné cúvanie k rampe, keďže ukazuje koniec návesu čiarou na monitore. Nestane sa tak, že narazíte zadkom návesu do rampy. Sledovanie uhlov a zobrazovanie návesu je obrovská pomoc pri zaraďovaní sa do pruhu. V plnej miere to nahradzuje blikanie kolegov, ktorí oznamujú, že sa môžeme zaradiť. Takto nám to oznámi zrkadlo. Pecka nie ? Rovnako tak zrkadlá sledujú, či sa pri prechádzaní z pruhu do pruhu nenachádza vedľa vás nejaká prekážka.
Následne sme testovali rozjazd do kopca, funguje obdobne ako pri osobných autách, pri zabrzdení sa vám zablokuje vozidlo, pričom pri stlačený plynového pedálu sa automaticky odbrzdí. Veľmi užitočné hlavne pri kolónach, alebo problémových úsekoch, avšak spojka dostane zabrať 🙁
Najzaujímavejšou časťou bola ale testovacia jazda v ostrej premávke. Vozidlo malo v sebe pripravenú aplikáciu, ktorá nás sprevádzala cestou.
– autonómna jazda – Nezadržateľne sa blížime k dobe, kedy kamióny budú jazdiť samé. Neustále narastajúci deficit vodičov (a nie, nebudeme tu riešiť prečo), núti dopravcov k tlaku na výrobcov vozidiel, aby autá jazdili čo najviac autonómne. V osobnom vozidle mám systém, vďaka ktorému na diaľnici môžem pustiť volant a vozidlo drží stopu. Ale sedieť za volantom plne naloženého kamiónu, ktorý ide sám aj v zákrute, to bol teda zážitok. Zatiaľ je technológia obmedzená na 30 sekundový interval, ale reálne si viem predstaviť, že auto vyvediem na diaľnicu a volantu sa chytím, až keď budem schádzať.
– predikčný tempomat – rôzne alternatívy inteligentných tempomatov sú známe už mnoho rokov. Ten od MB bol ale v niečom jedinečný. Okrem čítania až 2 dopravných značiek súčasne informoval vodiča, čo ho čaká na danej ceste. Po výjazde z kruhového objazdu, kedy bol zhoršený výhľad nás tempomat upozornil, že ochvíľu bude obmedzenie rýchlosti a tým pádom nemá význam zrýchľovať na maximálnu rýchlosť. Zvyšuje sa tak plynulosť jazdy a šetrí sa aj vozidlo.
– nový systém obrazoviek – ktorý poskytuje vodičovi väčší rozsah informácií. Za ďalšie sa dajú do vozidla inšťalovať aplikácie, čiže čo potrebujete máte vždy po ruke.
– zrkadlá v ostrej premávke len potvrdili, čo sme otestovali na okruhu.
Za mňa ako za testovacieho jazdca môžem len skonštatovať, že nový Actros ohromuje komfortom a bezpečnosťou.
A čo prinesie budúcnosť ? Autá, ktoré budú jazdiť čoraz viac samostatne sú už tu. Verím, že o niekoľko rokov odparkujete auto na parkovisku, stiahnete aplikáciu a na vykládku a nakládku pôjde kamión sám. Neustály rast pohodlia vodiča je v dnešnej dobe samozrejmosť. Ďalšou otázkou je nahradenie spaľovania nafty iným spôsobom, či už elektro, LNG, vodíkom. Ale to je otázka až zajtrajška.
Dnes nám po vyše mesiaci práce dorazil náš certifikát kvality ISO 9001:2015
Naším klientom sa snažíme poskytovať neustále kvalitnejšie služby, takže logickým krokom bolo nastavenie interných procesov
Čítať viac
MAN so svojimi vlajkovými vozidlami zavítal aj do susedného Česka, kde sa na brnenskom výstavisku konala MAN Tour 2016. Almo Group, ako partner tejto top značky, nemohol chýbať a tak vám vieme priniesť zopár zážitkov z tejto akcie. Čítať viac
Je rok 2013. Konateľ spoločnosti Almo Group rokuje so spoločnosťou Yusen Logistics a Profi Auto CZ o projekte, ktorý na Slovensku nemá obdoby. Rozhodujeme o nasadení prvého ťahača s alternatívnym pohonom, presnejšie vozidlo schopné jazdy výlučne na CNG. Čítať viac
Dnes sme sa vydali na cestu do Bratislavy, kde nás vo firme Hochstaffl čakalo milé prekvapenie. Po 6 týždňoch sa na dvore objavila skupina bielych a modrých návesov. A nie tak hociakých. Ako sme uviedli, pre našich VIP partnerov ponúkame možnosť techniky – v tomto prípade návesov – ušitých na mieru pre spoločnosť Yusen Logistics. Čítať viac
V pondelok 21.09 sa vedenie spoločnosti zúčastnilo na prezentácii Scania EcoLution. Samotná prezentácia bola zameraná na predstavenie najmodernejších systémov v rámci coachingu vodičov so zameraním na hospodárnu jazdu. Čítať viac
20. je už krásne guľaté číslo. A chceme, aby o tom vedeli aj potenciálni obchodní partneri alebo noví spolupracovnící. Preto sme sa rozhodli spustiť reklamnú kampaň propagujúcu našu spoločnosť. Samotnú reklamnú kampaň bližšie priblíži nasledovný článok. Čítať viac
Naša spolupráca s MAN T&B sa odzrkadlila aj na teste ich vozidla MAN TGX s výkonom 560 koní. Po prvom týždni sme z tohto vozidla nadšení a prinášame naše dojmy obohatené o nejaké tie čísla.
Na začiatku júna sme si v priestoroch MAN Bratislava prevzali krásny červený ťahač. Jednoznačne cukrík na ceste, o čom svedčila aj výbava a doplnky.
Nie je ničím novým, že aj v doprave dochádza neustále k inováciám. Zmenšujúce sa zásoby ropy nútia výrobcov siahať po alternatívnych zdrojoch paliva. Jedným z nich je aj zemný plyn. V tomto prípade sa bavíme o CNG (compressed natural gas). Spoločnosť Iveco patrí k priekopníkom vo využívaní tohto druhu paliva v autobusoch MHD. A z nich sa postupne vyprofiloval aj ťahač na CNG.